Kategorie
 
 
 
 
Úvod > Knihy > Vojenství, Military > Dejiny vojen a vojenského umenia > Rabování - Jak nacisté vykrádali evropské umělecké sbírky
 

Rabování - Jak nacisté vykrádali evropské umělecké sbírky

Vydavatel:Universum
Dostupnost
Dostupnost: 14 dní
Běžná cena: 349,00 CZK Vaše cena: 314,00 CZK
:
Produkt bol pridán do Wishlistu.
Tento produkt se už nachází vo Wishliste!
Informace o titule:
Počet stránPočet strán:344
VäzbaVäzba:pevná
Rozmery - šírkaRozmery:135
Rozmery - výškaRozmery:207
JazykJazyk:český
ISBNISBN:978-80-242-4733-5
Rok vydaniaRok vydania:2015

Popis titulu

Již několik dní po kapitulaci nacistického Německa byl učiněn uvnitř solného dolu v Rakousku u městečka Altaussee neuvěřitelný objev. Spojenecká vojska zde odhalila jednu z největších uměleckých sbírek: tisíce mistrovských děl Rembranta, Rubense, Michelangela a mnoha dalších. Historici dodnes považují za zázrak, že byl tento poklad nejen objeven, ale i zachráněn. Solný důl v Altaussee je totiž obřím bludištěm chodeb dlouhých 67 kilometrů, a to vše v 18 patrech pod zemí.
V letech 1933 a 1945 nacisté ukradli doslova miliony starožitností a uměleckých děl po celé Evropě. Speciálně vycvičení vojáci drancovali umění na přímý rozkaz Hitlera, který např. plánoval umístění nejvýznamnějších děl ve Führer muzeu v Linzi.
Velká část z ukradených děl byla nalezena právě v Antaussee, ale více než sto tisíc děl zmizelo. Některé ukradené skvosty se dodnes objevují na dost překvapivých místech. Jeden takový měla ve své pracovně například i Angela Merkelová.

Anders Rydell sleduje ve své kontroverzní knize kořeny fanatické nacistické posedlosti uměním, ale i dramatické restituční procesy v Evropě, Rusku i USA. Restituce, které způsobily vášnivé debaty i diplomatické krize. Literatura faktu psaná jako napínavý thriller.

Ukázka z textu

Pomalu, za světla pochodní vstupovali hloub a hloub do nitra hory. Občas se před nimi otevíraly velké klenuté podzemní komory, vyhloubené vodou z roztálého ledu a krumpáči horníků. Podél stěn všude jako rakve spočívaly bedny z borového dřeva. Najednou v záři pochodně spatřili charakteristickou, mléčně bílou barvu italského mramoru. Na špinavé matraci ležela Panna Marie s nahým Ježíškem napůl opřeným mezi nohama. Byla to Michelangelova Madona s dítětem..

Komentáře

Přidat komentář:

...

Přidat reakci na komentář:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verze